מרכזי יה"ל מופעלים על ידי צוות רב מקצועי, מסור, בעלי ניסיון רב בהובלת תהליכי שיקום והחלמה. הצוות הציב לעצמו למטרה לספק מענה מקיף לקרוביהם של המתמודדים עם מחלה נפשית ולהוביל שינוי בטיפול בהם וביחס כלפיהם.

אוכלוסיית היעד

בני משפחתו של המתמודד (הורים, בני זוג, בנים ובנות, אחים ואחיות, ילדים וכו') וכן מי שנחשב עבורו "אדם משמעותי אחר".

מטרה מרכזית

לסייע לבני המשפחה בתהליך ההתמודדות האישי והמשפחתי לצד המחלה.

איך אנחנו עושים זאת

מפגשי ייעוץ פרטני

ממוקדים סביב נושא מרכזי, שייבחר במשותף עם בן המשפחה ויכללו מתן מידע למיצוי זכויות ושירותי שיקום. מתן כלים קונקרטיים ועדכניים להתמודדות, ליווי ותמיכה ברובד הרגשי. במקרה הצורך, יערוך הצוות ביקור בית.

פגישות עם בן משפחה עם ידע מניסיון

מרכזי יה"ל מאפשרים לקיים מפגשים עם משפחה בן בעל ידע מניסיון, כדי לקבל ממנו תמיכה וללמוד מניסיונו האישי על דרכי התמודדות.

ייעוץ משפטי

במרכזים מתקיימים מפגשים עם יועצת משפטית בנושאים הקשורים למיצוי זכויות, אפוטרופסות, הסדרי צוואות, סל שיקום, זכויות המתמודדים ועוד.

קבוצות תמיכה ולמידה

העבודה הקבוצתית מעצימה, משלימה ומחזקת את התהליך, שהחל במפגשים הפרטניים. במרכזים מתקיימות קבוצות רבות ומגוונות, כל בן משפחה זכאי להצטרף למפגשים קבוצתיים בנושאים הרלבנטיים לו.

הרצאות וימי עיון

לקהל הרחב בנושאים שונים הנוגעים לניהול המחלה של בן המשפחה ולהתמודדות המשפחתית. ההרצאות וימי העיון מועברים על-ידי אנשי מקצוע מתחום השיקום.

מפגשים בנושאים ייחודיים – סדנאות, קורסי למידה

מפגשי העשרה בתחומי עניין שונים, כמו: תקשורת מקדמת, סוד וסטיגמה, מקומם של האחים הבריאים.

מועדון משפחות

פועל במסגרת של "משפחות למען משפחות". מועדון המשפחו מאפשר לבני משפחה של מתמודדים להיפגש באופן לא-פורמלי עם משפחות במצב דומה, לקחת חלק בפעילויות מעשירות, להרגיש "בבית".

הייחודיות שלנו

הנגשה תרבותית וגאוגרפית
קבוצות משותפות לבני משפחה ומתמודדים המיועדות לבניה וחיזוק הקשר ביניהם
שיתופי פעולה עם מסגרות העמותה - העמותה פועלת בפריסה ארצית ומעניקה שירותי שיקום בקהילה למתמודדים (דיור, תעסוקה, פנאי). מרכזי המשפחות פועלים בשיתוף פעולה מלא עם מסגרות השיקום בקהילה
השירות ניתן תוך שיתוף פעולה, שותפות ותיאום עם מסגרות הטיפול, השיקום והרווחה באזור

אני מאמין

אנו מאמינים ביכולתה של המשפחה לבסס את חייה – לשקם את רצף החיים האישיים והמשפחתיים לצד ההתמודדות עם המחלה של בן המשפחה.

אנו מספקים לבני המשפחה סביבה מכבדת, זמינה ומחבקת ופועלים בדרכים יצירתיות כדי להציע להם תמיכה מקצועית.

העובדים במרכזים מקיימים דיאלוג פתוח עם המשפחה, מקשיבים לצרכיה ומציעים פתרונות בהתאמה אישית. מרכזי יה"ל יודעים להציע פתרונות המתאימים לצרכים ולציפיות של משפחות ממגזרים שונים, כגון: עולי ברית-המועצות, עולי אתיופיה, בני המגזר החרדי, בני המגזר הערבי.

תופעת האובדנות

המתמודדים עם מחלה נפשית ובני משפחותיהם סובלים לעיתים קרובות מסטיגמה חברתית. מרכזי יה"ל פועלים לשינוי המצב, ובמיוחד לקידום של שינוי מערכתי וחברתי ביחסה של הסביבה כלפי המתמודדים ובני משפחתם.

מרכזי יה"ל פועלים בשיתוף עם משרד הבריאות. קבלת השירות אינה כרוכה בתשלום ו/או בהפניה מגורם רפואי או אחר.