6 טיפים לשמירה על הבריאות בתקופת הסגר

המדינה נכנסה פעם שנייה לסגר לאחר חודשים רבים של שמירה על הנחיות משרד הבריאות במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. ההנחיות אמנם באות לשמור עלינו אך לרוב משבשות את שגרת החיים, מונעות מגע עם אנשים אחרים ומעודדות הסתגרות בבית. בתקופה זו, גם קשה לשמור על שגרה בעבודה: אולי קיבלתם חל"ת ממקום העבודה. אולי את חוששת לצאת לעבודה. אולי אתה איבדת את מקום העבודה וקשה למצוא עבודה חדשה. כל זאת ובנוסף הדאגה מפני המחלה, עלולים לגרום ללחץ נפשי, תחושת בדידות וייאוש.

אז איך לשמור על הבריאות שלך כאשר המדינה משתדלת לשמור על הבריאות של כולנו? במאמר זה ריכזנו שישה טיפים שיעזרו לך לשמור על הבריאות הנפשית והגופנית.

  1. לישון בלילה ולהיות פעיל ביום: בזמנים של לחץ ואי-וודאות, אנשים נוטים לשבש את מהלך יומם. חשוב לישון בשעות הלילה, בין 7 ל-9 שעות, ולקום מהמיטה בשעות הבוקר. שינה בלילה מאפשרת תהליכים גופניים כגון ייצור הורמונים חיוניים, תיקון תאי הגוף, חיזוק המערכת החיסונית ועיבוד חוויות מהיום. כדאי להימנע משינה במהלך היום על מנת להבטיח שינה איכותית בלילה.
  2. להמשיך לטפל בעצמך: קל להפסיק לטפל בעצמנו, במיוחד כאשר לא יוצאים מהבית ולא פוגשים אנשים אחרים פנים על פנים. עם זאת, חשוב לזכור שאתם שווים המאמץ! אז חשוב להקפיד להמשיך להתקלח, לצחצח שיניים, להחליף בגדים, לנטול תרופות ולאכול ארוחות מאוזנות כל יום.
  3. למצוא הזדמנויות לפעילות גופנית גם בבית: למשל, לרדת ולעלות במדרגות מספר פעמים ביום, לשים מוסיקה אהובה ולרקוד עם בני משפחה או אפילו עם חברים בזום, למצוא סרטונים לאימוני ספורט באינטרנט. העיקר – להזיז את הגוף! פעילות גופנית משפרת את איכות השינה, משפרת התמודדות עם לחצים, מפחיתה חרדה ומשפרת תיאבון.
  4. לשמור על קשר עם חברים, בני משפחה ואנשי טיפול: משמעות השהייה בבית אינה ניתוק מאנשים. חשוב לשמור על קשר עם אחרים בכל דרך שנוחה לך: שיחת טלפון, זום וכדומה. כדאי לאמץ מנהג קבוע ולדבר עם אדם אחד לפחות בכל יום, לחלוק חוויות ולשתף ברגשות ודאגות. במצבים שמרגישים מצוקה או לחץ מעל הרגיל, יש ליצור קשר עם מטפליך. במידה ואינך מרגיש/ה טוב פיזית, לפנות לרופא המטפל או ליצור קשר עם מגן דוד אדם (טל: 101).
  5. להגביל את הצפייה בחדשות: צפייה או האזנה מרובה לחדשות עלולה להגביר חרדה. רצוי מאוד להגביל את צריכת החדשות לפעמיים ביום או פחות.
  6. לזכור שנורמלי ולגיטימי להרגיש רגשות מעורבים בתקופה זו! אנשים רבים מרגישים פחד, עצב, בדידות ועוד. לזכור שהתמודדת בסגר הקודם ובמצבים קשים אחרים: גם זה יעבור!

ועוד טיפ: זה הזמן לעשות משהו חדש!

לקרוא ספר חדש, לשמוע מוסיקה חדשה (באתר youtube), ללמוד תחביב חדש באמצעות סרטונים באינטרנט, לקחת קורס באינטרנט (למשל, באתר  Campus IL.)

 

נכתב ע"י אביבה קסטן, מרפאה בעיסוק